Pilot AMP kaliber 37

36.50

Artikelnummer: N/B Categorie:

Beschrijving

Gloeien creëert perfecte hulzen. Voor het gloeien van hulzen in de Annealing Made Perfect-machine zijn speciale “Pilots” nodig.

De pilots zijn van machinaal vervaardigd aluminium en zijn zo gemaakt dat bij elk type huls het nek- / schoudergedeelte van de huls op de juiste locatie in de gloeimachine wordt geplaatst.

Er zijn een groot aantal pilots beschikbaar van “17 Hornet” tot “50cal BMG”.De pilots voor de AMP-gloeimachine bevinden zich in ‘familie’ van patroongroepen.

Het hebben van de juiste pilot voor elk type huls is belangrijk om het halsgebied van de behuizing correct in de machine te positioneren.

De pilots worden in de bovenkant van de AMP-machine geschroefd. Deze pilots zijn duidelijk genummerd aan de bovenkant van elke pilot.

Sommige pilots kunnen voor verschillende hulzen worden gebruikt. Bijvoorbeeld pilot #11 past bij hulzen zoals de 308win, 7-08, 243 win, 6.5 en 6 SLR, 260 rem etc. Sommige ‘Wildcat’-hulzen hebben een aangepaste pilot nodig.

Andere ‘cartridge-familiegroepen’ waarbij het nek- / schoudergebied is aangepast, zullen een andere pilot nodig hebben. Voorbeeld: voor de 6 mmBR ‘familie’ groep is pilot #10 nodig. Dit terwijl de 6 mm Dasher-huls afgeleid is van de BR-huls, maar de schouderpositie is aanzienlijk naar voor verschoven op de Dasher huls, dus daarom heeft hij zijn eigen pilot nodig. In dit geval pilot  #52.Controleer de lijst om te bepalen welke pilot nodig is voor uw hulzen.

 

Extra informatie

Kaliber

37 XC (Pilot NR 92), 375 – 338 Lapua (Pilot NR 37), 375 Cheytac (Pilot NR 56), 375 Dakota (Pilot NR 31), 375 EnABELR (Pilot NR 88), 375 H&H (Pilot NR B30), 375 JDJ (x 444 Marlin) (Pilot NR 35), 375 Lethal Magnum (Pilot NR B93), 375 Rem. Ultra Mag (Pilot NR 24), 375 Ruger (Pilot NR 38), 375 Sniper Tac Ackley Imp. (Pilot NR 56), 375 Spinella (Pilot NR 508), 375 Wby. Mag. (Pilot NR B39), 375 Winchester (Pilot NR 34), 375 x 444 Bellm (Pilot NR 35), 375.06 Ackley Imp. (Pilot NR 14), 376 Steyr (Pilot NR 63), 378 Wby. Mag. (Pilot NR B32)